Lagi Panjang Rambut Tu Lagi Banyaklah Rambut Gugur, Ini Sebabnya..

o-HOW-TO-TREAT-HAIR-LOSS-facebook

Imej dari hairloss.org

Oleh: Aimi Nordin Sumber: wikihow

Rambut gugur boleh terjadi kepada sesiapa sahaja. Tapi selalunya kepada perempuan terutama sekali bagi perempuan yang berambut panjang. Baru sikat dah gugur rambut. Itu tak termasuk di atas katil, semasa shampu dalam bilik air dan sebagainya. Merata-rata ada rambut gugur.

Banyak faktor yang boleh menjadikan rambut kita mudah gugur. Tapi perasan tak bila perempuan berambut panjang lebih senang rambut gugur.

1. Traction alopecia adalah satu bentuk keguguran rambut yang disebabkan oleh menarik rambut dari kulit kepala. Secara beransur-ansur, akar rambut tumbuh lebih dekat dan lebih dekat dengan permukaan scalps sehingga akhirnya dah tak kuat di kulit kepala dan tidak lagi berkembang.

2. Ikatan rambut yang kuat juga menjadi faktor kenapa rambut yang panjang mudah gugur dan tak kuat. Rambut di bahagian depan dan tengah paling mudah gugur. Jadi, ikat rambut selonggar yang mungkin atau boleh gunakan penyepit rambut.

3. Posisi kepala anda semasa tidur pun boleh menyumbang kepada rambut gugur. Bila kepala anda yang berat tu menindih rambut anda, buatkan rambut tak kuat. Jadi, tarikan rambut anda ke atas semasa tidur.

SUMBER : http://ift.tt/29OSAPl


EmoticonEmoticon