Bayi Maut Selepas Bermain Dengan Telefon Pintar

Bayi Maut Selepas Bermain Dengan Telefon Pintar |Seorang ibu dari Kazakhstan terjaga daripada tidur dan terkejut apabila mendapati bahawa rumah mereka tenang dan pelik. Dengan pemikiran yang paling teruk, ibunya bergegas ke bilik anaknya itu untuk mencari anak perempuan tidak responsif dan tidak bernafas.
Dia kemudiannya bergegas untuk membalut anaknya dalam selimut dan membawanya ke hospital. Beliau berharap anak perempuan boleh diselamatkan.
Malangnya, ia sudah terlambat dan bayi kecil tersebut telah meninggal dunia dari kecederaan semasa dibawa ke hospital.
Menurut doktor, seorang kanak perempuan maut akibat terkena kejutan elektrik kerana kesan melecur pada lengan dan kakinya. Mereka mengesyaki semasa kanak perempuan itu sedang bermain dengan telefon pintar yang sedang dicas, dia mungkin telah mula mengunyah wayar yang mengakibatkan kematian tragis beliau.
Salah seorang jururawat yang merawat bayi, menangkap gambar kecederaan beliau dan disiarkan di media sosial, berkata: “. Jangan biarkan bayi anda dengan pengecas tanpa pengawasan” Dia menambah, “Perkara yang terbaik untuk otak bayi anda yang semakin meningkat adalah mainan atau objek fizikal. ”
Ia adalah mesej yang mudah tetapi amat berkuasa yang menggesa ibu bapa supaya lebih berhati-hati dengan mainan anak-anak mereka. Mudah-mudahan, semua ibu bapa yang belajar tentang ceritanya akan lebih berhati-hati apabila mereka membuat keputusan untuk meninggalkan anak mereka tanpa pengawasan.


Sumber : penhijaudaun

Sumber :


EmoticonEmoticon