Mahasiswi Maut Dibunuh Abang Kandung Sendiri Kerana Harta Warisan

Mahasiswi Maut Dibunuh Abang Kandung Sendiri Kerana Harta Warisan|Seorang abang kandung sanggup membunuh adiknya perempuannya sendiri hanya karena tidak berpuas hati dengan pembagian harta warisan.
Murniati 22 yang merupakan pelajar Universiti muhammadiyah ditemukan maut mengenaskan didalam biliknya cipayung jakarta timu 10/17.
Pada awalnya pembunuhan berkenan di tulis sebagi mangsa rompak,namun setelah pihak polis mendalami kes,seorang lelaki penganguran berusia 31 tahun yang merupakan abang kandung mangsa sendiri di tahan pada 11/17.
Dugaan terlibatnya ahli keluarga dalam pembunuhan itu,setelah pihak polis menemukan beberapa bukti dan juga jejak,salah satunya adalah pintu depan rumah tidakrusak  dan tidak ada barang yang hilang.
Satu kunci rumah Murniati hanya dipengang oleh ibunya,ibunya berkata selepas anak lelakinya itu datang kerumah sehari sebelum pembunuhan kunci rumah murniati didapati hilang.
Pihak polis terus menetapkan bahwa pelaku pembuhuna adalah orang yang dikenali mangsa.
Menurut saksi (jiran) pada jam 02.00 malam selepas terdengar suara gaduh,mereka mendengar ada benturan bertubi tubi ke dinding.
Pasangan suami isteri berkenan mengetahui mangsa tinggal sendiri,karena risau,mereka mengadukan kejadian itu kepada warga lain termasuk ibu mangsa yang tinggal di kampung yang sama .
Sekitar jam 03.00 Murniati ditemukan dengan kecideraan muka lebam akibat benturan keras,bibir kanak koyak dan dipercayai maut akibat dibekap menggunakan bantal.
Murniati diketahui belajar sambil bekerja,ditempat kerjanya Pt Stadin Strukturindo, Annin Hudaya, menjelaskan mangsa Murniati adalah pekerja yang rajin dan berbakat dalam bidang Arsitektu. Sebab itu, ia dipercayai untuk menangani proyek arsitektur pembangunan gedung dua tingkat baru baru ini.
Bagaimanapun pihak polis masih lagi mendalami siasatan,sama ada pembunuhan gadis berkenan di lakukan satu orang atau lebih.


Sumber : penhijaudaun

Sumber :


EmoticonEmoticon