Lelaki Ini Jalani Pembedahan Otak Sambil Bermain Gitar, Bila Disoal Kenapa, Jawapannya Sgt MENGEJUTKAN !!!

Lelaki Ini Jalani Pembedahan Otak Sambil Bermain Gitar, Bila Disoal Kenapa, Jawapannya Sgt MENGEJUTKAN !!! | KITA VIRAL – Pernah kah anda pernah melalui perocess pembedahan.? masuk bilik bedah? Ingat tak apa yang berlaku? Mesti akan ada rasa perasaan takut ketika doktor ingin mebuat pembedahan terhadap diri kita.

Tidak kiralah penyakit apa sekali pun. Cuba bayangkan apa yang akan berlaku di dalam bilik pembedahan. mesti rasa menakutkan. Selepas buat pembedahan pula mesti kesakitan itu mengambila masa 2 hingga 3 minggu untuk pulih.

Tetapi semua perkara yang menyeramkan ini tidak berlaku kepada Anthony Kulkamp Dias, seorang lelaki berusia 33 tahun dari Brazil ini.

Dia sebenarnya pernah menjalani pembedahan otak ketika bermain gitar! Wow, bagaimanakah pembedahanitu berlaku sambil main gitar?

Kulkamp adalah pemain gitar profesional selama 20 tahun. Lima belas hari selepas anaknya dilahirkan, dia dimaklumkan menghidapai tumor di kepala. Minggu lalu, dia menjalani pembedahan untuk membuang tumor.

Kulkamp diarahkan bermain gitar ketika pembedahan otak dijalankan adalah kerana nasihat dari doktor. Tumor di kepala Kulkamp mungkin akan berjangkit pada otaknya dan berkemungkinan otak tidak berfungsi dengan lebih baik lagi.

Oleh itu, tidak ada cara lain, Doktor terpaksa buat pembedahan untuk membuang tumur berkenaan. Bagi mengelakkan otak tidak berfungsi ketuka pembedahan.

Kulkamp dinasihatkan bermain gitar ketika pembedhan agar sel-sel otak befungsi ketika pembedhan dijalankan

Kerani bank ini mula-mula memainkan muzik “Emanuel,” lagu yang ditulisnya untuk anaknya yang baru lahir, sebelum memainkan lagu The Beatles yang terkenal suatu ketika dahulu di brazil.

Muzik-muzik yang dimainkan oleh kulkamp menjadikan doktor-dotor pembedhan lebih santai untuk melakukan pembedahan dan cuba untuk mengelakkan menyentuh kawasan otak yang mengawal rasa, pergerakan dan keupayaan untuk bercakap.

“Saya bermain enam lagu dalam masa-masa pembedahan, tangan kanan saya agak lemah kerana kawasan kawalan otak yang merupakan operasi, jadi saya berhenti dan berehat, saya bermain-main di antara lagu-lagu dan bercakap dengan mereka,” katanya.

Bermain gitar dan bercakap, menjadikan doktor rasa selamat melakukan pembedahan otak Kulkamp kerana selagi kulkamp sedar diri dapat mengelakkan kecederaan yang boleh membahayakan fungsi otaknya

“Pada masa yang sama dia telah membuatkan semua orang terkejut, dan beritahu mereka itulah pembedahan yang saya lakukan,” kata seorang jurucakap hospital.

Pemantauan otak sangat penting untuk mencegah kecederaan yang berlaku di kawasan sensasi, gerakan dan ucapan, semasa operasi.

Memainkan alat muzik semasa beroperasi bukan sesuatu yang baru. Tahun lalu, Daily Mail melaporkan Roger Frisch, pemain biola yang berkumpul, bermain instrumen semasa operasi.

Sumber : DailyMail

The post Lelaki Ini Jalani Pembedahan Otak Sambil Bermain Gitar, Bila Disoal Kenapa, Jawapannya Sgt MENGEJUTKAN !!! appeared first on KITA VIRAL.



Sumber : kitaviral.com

Sumber :


EmoticonEmoticon