Selimut Lama Ini Hanya Dibiarkan Atas Kerusi, Tapi Siapa Sangka Selimut Itu Rupanya Harga Jutaan Ringgit !!!

Selimut Lama Ini Hanya Dibiarkan Atas Kerusi, Tapi Siapa Sangka Selimut Itu Rupanya Harga Jutaan Ringgit !!! | KITA VIRAL – Lihat di sekeliling ruang tamu rumah anda agak-agaknya apakah barang paling berharga di situ? Televisyen? Komputer atau set hi-fi?

Mungkin semua itu adalah barang berharga bagi anda kerana anda tahu harga sebenar barang-barang itu. Berbeza dengan lelaki tua ini.

Apabila selama ini dia tidak sedar bahawa dia punya sesuatu yang sangat mahal dan berharga yang hanya dibiarkan di rumahnya.

Pameran antik atau “Antiques Roadshow” dikejutkan dengan kemunculan seorang tetamu dengan selimut Navajo yang sangat bernilai.

Dia sebenarnya tidak tahu betapa tingginya harga selimut itu, tetapi dia tahu selimut yang diberikan kepada nenek ayah angkatnya dari Kit Carson.

Sumber: To Finds

Pakar Donald Ellis teruja melihat selimut di tangan lelaki itu.

“Apabila anda berjalan dengan ini, saya hampir mati,” kata Ellis.

“Jadi Ted, adakah anda perasan apabila anda menunjukkan ini kepada saya , saya berhenti bernafas sedikit?” Ellis bertanya kepadanya.

“Saya tidak fikir banyak tentang selimut itu. Ia mungkin selimut ketua Kit Carson? “

Ellis mengesahkan bahawa itu adalah selimut yang dimaksudkan. “Dan bukan sekadar selimut ketua, ia jenis selimut pertama yang dibuat.”

“Ini adalah Navajo tenunan yang berbentuk tulen,” katanya. Helaian vintaj itu dikatakan telah dibuat antara tahun 1840 dan 1860.

Ellis mengatakan selimut itu adalah sesuatu yang “sangat, sangat berharga.”

Sumber: To Finds

Walaupun Ted tidak menyedari nilai sebnear selimut itu, Ellis walau bagaimanapun mengetahuinya.

“Jika pada hari yang tidak baik selimut ini bernilai $ 350,000 (RM 1,431,492.84) ,” katanya. “Pada hari yang baik, kira-kira setengah juta dolar.”

Tetapi selimut itu akhirnya dijual dengan harga lebih tinggi daripada itu.

Lelaki itu sangat terkejut dengan maklumat yang diberikan kepadanya. “Saya tidak tahu – ia hanya diletakkan di belakang kerusi,” katanya. Lelaki itu sangat terkejut. Selimut itu dijual pada harga $ 522,000 (RM2,257,668.71).

Pada tahun 2012, sehelai selimut yang jarang ditemui telah ditemui di sebuah rumah seorang lelaki, setelah diturunkan dari sebuah generasi kepada generasi lain.

Lelaki itu kemudian telah melihat segmen Antique Roadshow yang menunjukkan selimut Navajo yang jarang ditemui itu dan menganggap corak itu serupa dengan selimut yang dimilikinya.

“Saya melihatnya, dan saya memegangnya tetapi saya tidak pernah fikir bahawa selimut saya memiliki nilai seperti yang ada di dalam TV,” katanya. “Saya fikir ia mungkin bernilai $ 10,000 (RM40,899.80) atau sekitar $ 15,000 (RM61,349.69)

Jadi dia membawanya kepada John Moran untuk dinilai

Mereka akhirnya melelong selimut tersebut pada bulan Jun 2012 dan semua orang terkejut apabila selimut itu akhirnya dijual pada harga mencecah $ 1.5 juta atau sekitar RM 6.2 juta.

Tonton Video Dibawah :

 

Kredit : Era Baru

The post Selimut Lama Ini Hanya Dibiarkan Atas Kerusi, Tapi Siapa Sangka Selimut Itu Rupanya Harga Jutaan Ringgit !!! appeared first on KITA VIRAL.



Sumber : kitaviral.com

Sumber :


EmoticonEmoticon