'Kerabat Diraja Pun Akan Dihukum Kalau Langgar Undang-Undang' - Raja Salman Arah Penahanan Putera Arab Yang Lakukan Keganasan


Seorang putera Arab Saudi ditahan selepas sebuah video memaparkan dia menyerang seorang lelaki yang berlumuran darah tular sehingga mencetuskan kemarahan orang ramai.

Memetik Reuters, klip video itu dirakam sendiri penyerang terbabit dan memaparkan seorang pemandu warga Yaman bertekak mengenai ruang parkir di hadapan rumahnya sebelum kolar bajunya di ragut secara kasar, dimaki hamun, dan mulutnya berdarah.

Raja Salman mengarahkan penahanan Putera Saud bin Musaid kerana melakukan serangan, sekali gus menunjukkan kepada orang ramai bahawa baginda akan menghukum sesiapa sahaja melakukan keganasan serta melanggar undang-undang tanpa mengira kedudukan atau pangkat.


Menerusi laporan Reuters, ia bukanlah pertama kali kerabat diraja Arab Saudi melakukan perkara sedemikian.

Tahun lalu, seorang putera dihukum mati selepas disabit kesalahan menembak orang awam.

Malah, terdapat beberapa kerabat diraja Arab Saudi yang pernah melanggar undang-undang di luar negara.

Pada 2015, seorang putera dituduh melakukan serangan seksual di Los Angeles, manakala seorang lagi putera didapati bersalah membunuh pelayannya di sebuah hotel mewah di London pada tahun 2010. - www.kakishare.my
_____________________________________________________________
Jom tengok rancangan baru Siakap Keli x Kaki Share iaitu Akak Travel tonton video best ni :


Sumber : kaki share

Sumber :


EmoticonEmoticon