Pemandu Kereta Hilang Kawalan Dan Rempuh Orang Ramai Dekat Pusat Beli Belah Di Johor


Jika dalam filem kita sering melihat aksi kereta melanggar menembusi dinding dan pintu. Tapi bagaimana jika aksi tersebut berlaku di keadaan sebenar? Sudah pasti aksi itu tidaklah menarik kerana ianya adalah satu kemalangan. 

Dalam satu insiden yang agak mengejutkan, pengunjung di Aeon Bukit Indah di Johor telah mendapat satu kejutan apabila sebuah kereta telah merempuh mereka. Menerusi satu status yang dimuat naik di laman Facebook, seorang netizen menjadi saksi bagaimana kereta tersebut dipandu laju melintasi dirisnya. 

Kejadian yang berlaku sekita jam 12.30 tengah hari pada Jumaat lepas, dan orang ramai sedang beratur untuk membayar tiket parkir selepas selesai menonton wayang. 


"Saya nampak kereta itu hilang kawalan depan mata saya dan menuju ke arah orang ramai yang sedang beratur untuk membayar parking. Kereta tu merempuh pintu kaca dan melanggar beberapa permainan kanak-kanak sebelum berhenti" 

Pemandu yang ketakutan itu dengan segera keluar dari kereta tersebut dan memberitahu orang ramai yang dia tidak menggunakan telefon tetapi sebaliknya dia telah hilang kawalan keretanya. 


Pemandu yang berusia 25 tahun yang juga seorang jurujual menjelaskan dia cuba untuk menarik handbrake untuk memberhentikan keretanya tetapi gagal berbuat demikian. 

Beberapa orang juga turut cedera dalam kejadian tersebut dan seorang wanita yang sarat mengandung terduduk di lantai dan dilihat menjerit kesakitan. Pihak polis mengesahkan kejadian tersebut dan seramai 5 orang awam telah cedera dalam kejadian tersebut. 

Kesemua mereka telah dibawa ke Hosiptal Sultan Aminah untuk rawatan lanjut. Manakala pemandu kereta yang berasal dari Kulai itu tidak mengalami sebarang kecederaan dan akan disiasat kerana memandu secara cuai dan melulu. 

- www.kakishare.my
___________________________
Jom tengok rancangan baru Siakap Keli x Kaki Share iaitu Akak Travel tonton video best ni :


Sumber : kaki share

Sumber :


EmoticonEmoticon