"Salahke Saya Pinang Wanita Lain Untuk Suami Saya?"


Saya ingin meminta pendapat. Salah ke saya meminang wanita lain untuk suami saya. saya tahu suami bukannya seorang yang kaya raya untuk berpoligami tetapi kami cukup segalanya. Makan luar sekeluarga setiap bulan. 

Holiday setiap tahun. Alhamdulillah saya bersayaukur Allah berikan imam yang sempurna untuk saya & anak2. saya pernah menjanda & saya tahu bagaimana beratnya dugaan untuk membesarkan anak keseorangan. Niat saya hanya ingin membantu mereka yang teraniaya.

Saya nak suami saya selamatkan anak2 kawan saya yang liar, membesar tanpa kasih sayang seorang ayah. Saya nak suami saya selamatkan kawan saya, melindungi maruah dia dari tohmahan masayaarakat. 

Tapi bila saya suarakan perkara ini, keluarga saya & suami membentak. Kata suami x mampu la, tambah beban suami la, tambah bala la, pape la. Bagi saya, saya cuma nak mencari keredhaan Allah swt. Perampas lain, org yang kita x kenali. Sanggup suruh suami ceraikan isteri sebelum berkahwin lain. 

Bagi saya sebenar2 madu, biarlah isteri pertama mengenali madu itu sendiri. Macam saya, saya pinangkan kawan saya sendiri untuk suami saya. Saya mengenali wanita itu & keluarganya. Dia wanita yang baik & berkerjaya. 

Mungkin bukan rezeki dia dapat bekas suami yang dayus. Suami suruh saya berfikir semasaknya sebab yang akan berkongsi kasih seumur hidup adalah saya. Suami saya terima dengan redha andai saya bersetuju dengan kerelaan hati. Dia x nak saya terluka sebab dia menyayangi saya & anak2.

Saya kesian melihat kawan saya keseorangan. Tapi kadang2 saya buntu. Terlalu banyak komen negatif dari positif. Niat saya disalahertikan. Bantulah saya dengan memberi kata2 semangat. Terima kasih. Jazakallah.


Sumber : kaki share

Sumber :


EmoticonEmoticon